• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Chełmie do remontu

Krzysztof Koprowski
11 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Niewielki pożar na estakadzie na Trasie W-Z
Ruch na estakadzie podczas prac remontowych nie zostanie wstrzymany. Ruch na estakadzie podczas prac remontowych nie zostanie wstrzymany.

Jeszcze w tym roku kierowcy doczekają się remontu estakady w ciągu Trasy W-Z na wysokości Chełmu. Wymianie ulegną m.in. nawierzchnia, dylatacje oraz bariery. Prace wymuszone są złym stanem technicznym obiektu z drugiej połowy lat 80.



Czy dotknie ciebie remont estakady?

Estakada zobacz na mapie Gdańska powstała z myślą o przepuszczeniu bezkolizyjnie ruchu samochodowego w kierunku Śródmieścia. Konstrukcja przewiduje także miejsce pod tor tramwajowy, choć ten na razie nie ma szans na realizację. Po remoncie przekrój, szerokość i nośność (równą klasie C 30 ton) estakady pozostaną bez zmian.

Prace będą realizowane przypuszczalnie w dwóch etapach z utrzymaniem ruchu i zwężeniem jezdni. Najpierw obejmą północną część estakady, zaś południowa zostanie nadal przeznaczona do ruchu. Następnie robotnicy zajmą się drugą połową konstrukcji.

Poprawiona zostanie dylatacja, której stan mocno daje się we znaki kierowcom na początku i końcu estakady. Pojawi się nowa nawierzchnia oraz bariery ochronne. Pracom remontowym zostaną też poddane przyczółki, łożyska oraz system odwodnienia.

Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada za tę inwestycję, czeka na oferty wykonawców do 19 maja. O wyborze zdecydują cena (90 proc.) oraz okres gwarancji (10 proc.). Wszystkie prace zakończone muszą być w terminie do 27 grudnia br.

Miejsca

Opinie (79)

  • Jaka nośność? (9)

    Nośność 30 ton? To rozumiem, że jak wjadą dwa tir-y po 40 ton, to nośność jest przekroczona ponad dwukrotnie? A estakada jak stała tak stoi, wot tiochnika :)

    • 66 26

    • (3)

      Nośność podaje się w tonach na pojazd albo na oś.

      • 17 1

      • (2)

        To w przypadku pojazdów, a nie obiektów inżynierskich. Gwarantowane 30t nośności to tyle ile musi, wytrzymać taki wiadukt. Ale podejrzewam, że jak by nawet został poddany próbie stresowej na 60t to też by wytrzymał.

        • 7 0

        • Te,inżynier (1)

          Zarażasz wiedzą...

          • 0 3

          • masz jakiś problem?

            • 0 0

    • Nośność podaje się na oś.

      Druga połowa, która jest innym mostem :p

      • 2 4

    • A co z Piecewską? (1)

      Pytam się jaka nośność jest na piecewskiej gdzie jeżdzom takie potenżne przegubusy? ;(

      • 2 11

      • jezu znowu ta piecewska

        Emilia - wez gwozdzia i wyryj sobie na lodowce "A co z Piecewską?"
        Cobys nie zapomniala wpisywac na kazdym forum tego pytania

        • 3 0

    • Czy jak przed wjazdem na most masz znak 30 ton, to się zastanawiasz czy znajduje się tam już jeden pojazd tego typu? Nie. I to jest odpowiedź na twój głupi komentarz.

      • 10 0

    • Jak nośność jest 30T

      to znaczy że na obiekt może wjechać tyle pojazdów o tej nośności ile się tam zmieści.
      Nie znasz się to siedź cicho......

      • 0 1

  • O ofercie zadecyduje cena!!! (1)

    Oby to była prawda.

    • 4 24

    • Cena, ale czego?

      Wycieczki?

      • 0 0

  • Ten wiadukt jest z 1995 roku, proszę poprawić w artykule. (11)

    • 17 41

    • (4)

      Oddano do użytku w roku 1988

      • 16 7

      • ten wiadukt w ciągu AK prowadzący do centrum oddano w 1995

        w 1988 oddano jedynie węzeł, który prowadzi na Chełm,a wiadukt to był kolejny etap całej trasy WZ

        • 10 3

      • Po wiadukcie można było spacerować jeszcze w 1996 roku! (2)

        Nie był oddany do użytku jeszcze w 1996 roku!!!

        • 2 1

        • tak może być, w 1995 zdawałem maturę i chodziłem wtedy po budowie na skróty do kolegi, który mieszkał na Dragana (1)

          więc rok 1996 wydaje się być jak najbardziej prawidłowy

          • 8 1

          • Dragana Alabama

            • 3 0

    • Chyba z lat 90!!!

      Przypominam sobie, ze jako dziecko bawiłem na terenie budowy tej trasy a w haldach ziemii jaksolki mialy swoje gniazda , obstawiam początek lat 90 ze udało im sie to wybudować.

      • 2 1

    • (2)

      Oddany do użytku może i w 95, ale wybudowany był w latach 80-tych.

      • 8 1

      • (1)

        Jeżeli coś się zaczyta budować w 1994, a oddaje w 1996 roku, to jako może być wybudowane w latach 80-tych.

        • 3 4

        • Czy ciężko zrozumieć, że przez lata wiadukt ten prowadził jedynie w pole ? Wybudowany był razem z trzema pasami do ul. 3 maja w I etapie inwestycji, ale nie było połączenia do Łostowickiej.

          • 12 1

    • (1)

      Sam się popraw. W latach 80 skończono jego budowę, ale stał nieużywany, bo dało się nim przejechać co najwyżej prosto w trawnik.

      • 11 0

      • Nieprawda

        W połowie lat 80 były ino podpory i księżycowy krajobraz. Podpory są w dobrym stanie. A to co zrobiono w połowie lat 90 sypie się.

        • 2 1

  • Nośność (5)

    Nośność 30 ton i miejsce pod tramwaj? To chyba żeby pusty jeździł. Panie redaktorze, proszę sprawdzić swoje źródło danych bo jakaś bzdura wyszła.

    • 29 15

    • (3)

      ...tramwaj jedzie pod wiaduktem, wiec to raczej bez znaczenia

      • 4 11

      • (2)

        Tramwaj w stronę Jasienia, matołku...

        • 1 7

        • W stronę Jasienia ma iść od Witosa do Warszawskiej (1)

          • 3 2

          • Teraz tak, ale wtedy były inne plany.

            • 2 0

    • Poprawić to musisz swoje wykształcenie, bo nie rozróżniasz udźwigu od nośności.

      • 1 0

  • nośność

    ale wy bezrozumni jak ten pismak, 30 ton - to dopuszczalna masa całkowita pojazdów dopuszczonych do ruchu na tym wiadukcie.

    • 29 4

  • Posadźcie więcej drzew naokoło, bo smród spalin czuje! (2)

    • 37 5

    • A ja smród dysortografii (1)

      • 13 0

      • Hyba smrut

        • 6 0

  • Czy to jest ten wiadukt? (3)

    Gdzie ograniczenie jest do 50 i można coś urwać?

    • 49 6

    • tak (2)

      to ten

      • 4 1

      • przy 120 nic nie urywa (1)

        • 7 2

        • obniż samochód

          bo brzydki

          • 0 1

  • Bryła betonu z wiaduktu.

    Spadła na chodnik dla pieszych na początku tego roku, ale oczywiście pisze się wyłącznie o samochodach.

    • 34 3

  • (7)

    Lewy pas już dawno powinien być tam wyłączony z ruchu, a jazda prawym to też zabijanie zawieszenia. No ale urzędnicy potrzebowali lat, żeby się zorientować.

    • 35 4

    • (4)

      Tam jest ograniczenie do 50, jak ktoś jedzie 100, sam się prosi.

      • 4 2

      • (3)

        Co? Ile?! 50? Każdy Miszcz umie pojechać tam 100, to nieżyciowe jest w ogóle i dlatego Miszczowie nie przestrzegają żadnych ograniczeń, a za wypadki odpowiada stan dróg!

        • 4 2

        • przy 120 nie ma tam problemu (1)

          • 2 2

          • lecę

            Też tam tyle lecę.

            • 0 0

        • Plusik za sarkazm.

          • 2 0

    • ja tam cisne 140 czasami i nic nie czuje (1)

      bo w moim bmw zawieszenie od dawna nie istnieje, za to jest moc i napęd na tył i pokazuje jak sie jedzie burakom

      • 1 1

      • Uśmiałem się :)

        • 0 0

  • Remont na 5 lat... PO-rażka.

    A potem ogłosi się kolejny przetarg, gdzie kryterium 99% będzie cena.

    • 16 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane